Jesolo International Dance and Music Festival

A Muzsa Festival Organising Office Ltd. által szervezett fesztivál

2018. 09. 14-17.

A Muzsa Festival Organising Office Ltd. által szervezett fesztivál Jesoloban (2018. 09.14-17.) a város különböző frekventált helyein zajlik nemzetközi szereplőgárdával. A fesztiválon a 2x30 perces műsort adnak a kórusok, melyből az egyik templomi koncert a másik pedig szabadtéri koncert választott műfajban. Erre a rendezvényre kapott meghívást kórusunk.

Csapatunk 47 fővel, indult útnak, 2018. 09. 14-én késő délután érkezett meg Jesolóba. A fesztivál szervezők a Hotel Antille- Azzorre hotelben szállásolták el csapatunkat.

Az első fellépésünkre 2018. szeptember 15-én került sor Treportiban, (ami Ca'Savioban  Chiesa egyik kerülete) a Cattolica Parrocchiale Ss. Trinita' templomban.

Műsorunk a következő volt:
Hassler: Ünnepre jöttünk (Siamo venuti alla festa)
Mozart: Ave verum corpus
Liszt: O salutaris hostia
Kodály: Szép könyörgés (Bella preghiera)
Kocsár: Hegyet hágék (Attraversai il monte)
Ír áldás (Benedizione irlandese)
Smith: Go tell it on the mountains

A fesztivál színes nemzetközi mezőnyében 3 magyar kórus is képviseltette magát, akiket a szervezők egy templomi koncert keretében mutattak be elsőként a közönségnek.

2018 szeptember 16-án Velencébe látogattunk el, ahol a Campo San Angelo-n rövid műsort adtunk a tér közönségének. Műsorunkban világi és egyházi művek egyaránt szerepeltek. Ez után megnéztük a város főbb nevezetességeit.

Este került sor a fesztivál gála műsorára, ahol a fesztivál minden fellépője szerepelt, táncosok, mazsorettek, énekkarok műsora váltakozott a rendezvény színpadán. Csapatunk fellépése nagy sikert aratott a nézőknél, műsorunkat nagy tapssal jutalmazta a közönség, itt szinte kizárólag magyar műveket énekeltünk.

Műsor:
Birtalan: Félre tőlem búbánat
Járdányi: Hej Vargáné
Karai: Adok néked egy almát
Smith: Go tell it ont he mountains
Bárdos: Tábortűznél
Farkas: Pataki diákdalok

2018 szeptember 17-én hazafelé indult kórusunk, megálltunk még Triesztben a Miramare-kastélynál, de az idő szűke miatt csak kívülről csodálhattuk meg a kastély szép épületét, viszont a környék, a kert, és panoráma látványa kárpótolt bennünket a rövid tartózkodásért.

Ha összegezzük a vendégszereplést, akkor elmondhatjuk, hogy a szép Itáliába vittük el hazánk kultúráját, mutattuk meg a hazai színvonalas kórusmuzsikát. Új együtteseket ismerhettünk meg, akiktől sokat tanulhattunk, megismertük művészetüket és helyi szokásaikat.

Csapatunk sokat gazdagodott kulturálisan, láthattuk Jesolo mediterrán kertjeit, fürödhettünk a tengerben, megismerkedhettük Velence nevezetességeivel és a csodálatos Miramare kastéllyal. Más énekkarokkal szemben, a mi kórusunk az utóbbi években sok új fiatal énekessel gazdagodott, akik jó barátságban dolgoznak együtt az idősebb korosztályokkal. Énekeseink az utazás alatt jobban megismerhették egymást, összekovácsolódtunk és egységesebb csapatként jöttünk haza. Úgy érezzük, hogy minél többet tudtunk adni, mi annál többek lettünk, mert a sok-sok megtanult és előadott zenemű szebbé teszi a lelkünket, erősíti közösségünket.

Ez a varázslatos, és minden tekintetben eredményes út nem jöhetett volna létre támogatóink nélkül. Hálás szívvel köszönjük Székesfehérvár Város Önkormányzatának, és az Emberi Erőforrás Minisztériumának, hogy támogatásukkal megvalósulhatott ez az utazás.